Bisiklet ile Yaptığım Doğa Gezisi

Merhaba arkadaşlar,

Tatil günlerini değerlendirmek ve sağlımıza katkıda bulunmak amacıyla yaklaşık 16 yıllık arkadaşım olan Tarık ile bir bisiklet gezisi planladık. Amacımız hem doğanın tadına varmak hem de spor yapmaktı. 3 Ağustos günü rotayı ve planlarımızı yapıp 4 Ağustos günü yola çıktık.

Gittiğimiz Rota

Daha detaylı rotamıza Google Maps’den ulaşabilirsiniz. Buyrun linke.

Birimizin bisikleti dağ bisikleti birimizin ki normal yol bisikletiydi. Maalesef Türkiye’deki bisiklet anlayışı biraz farklı. Normal bisiklet satan bir dükkana çocuk bisikleti almaya gittiğinizde bile size dağ bisikleti veriyorlar. Bunun nedenini ben daha çok para kazanma hırsı diye açıklıyorum. Bisiklet alırken dikkat edin üstünde MB yani Mountain Bike yazarsa dağ bisikleti anlamına geliyor. Çocuğunuza almamaya çalışın. Normal ince tekerlekli bisikletler şehir içinde sürmek için ideal.

Benim bisikletim dağ bisikleti idi. Ve oturağı inanılmaz derecede rahatsızdı maalesef. Yolun bir yarısında Tarık’ın bisikletiyle değiştik ve Tarık’da öyle olduğunu söyledi.

Rahat kıyafetler giyip yola çıktık. Hacılar Meydanı’ndan başladı serüvenimiz. Daha sonra İstasyon Köprüsü’nden geçerek İçerişehir yoluna saptık.

İçerişehir - Amasya

İçerişehir – Amasya

Oradan Bahçeleriçi’ne bağlanıp Makro’ya kadar gittik. Makro’da su, muz ve dondurma aldık. Gerçekten içimiz yanmıştı. Çok sıcak ve bunaltıcı hava vardı doğrusu. Biraz da acıktığımız için muz aldık. Muz mideyi kaplayarak bir nebze acıkmanızı engelleyebiliyor. Makro’dan çıktığımızda Tarık’ın bisikletinin arka tekerleğinin havası inmişti. Oradan bisikletçi aramaya koyulduk. Bulduğumuz bisikletçi Şamlar’daydı. Tarık’ın bisikletini yaptırdık ve yola devam ettik. Şamlar yolundan Amasya Emniyet Müdürlüğü’nün oradaki eski Ziyere Yolu’na bağlandık. Burayı tercih etmemizdeki amaç daha sakin ve daha mistik havasının olmasıydı.

Tarık'ın Kamerasından - Ziyaret Kasabası Eski Yolu

Tarık’ın Kamerasından – Ziyaret Kasabası Eski Yolu

Ziyaret yolunda ilerlerken Aynalı Mağara karşımıza çıktı ve biraz orada durmaya karar verdik.

Aynalı Mağara, Yazılar ve Ben

Maalesef mağaranın durumu içler acısı. Bakım yok ve her yerde “genç aşıkların” yazıları vardı.

Mağaranın içi 1

Mağaranın içi 2

Burada biraz dinlendikten sonra tekrar yola koyulduk ve Ziyaret’e kadar gittik. Ziyaret’de çok güzel köy ekmeği yapan bir yer bulduk ve köy ekmeği aldık. Köy ekmeği 2 TL idi. 6 domates 3 TL civarıydı. Biraz da peynir aldık. Peyniri köy bakkalından hazır olarak aldık. Maalesef köy peyniri satan bir yer bulamadık. Yanında içmek için ise 2 tane Sütaş cam ayranlarından aldık.

Köy Ekmeği

Kasabanın içinde biraz dolaştık ve camiisinde oturup ordaki köyün ihtiyarları ile sohbet ettik. Gerçekten güzel ve düzenli bir kasaba Ziyaret. Hakkında daha fazla bilgiye ulaşmak için buyrun linke.

Kasabada gezdikten sonra acıktığımızın farkına vardık. Aldıklarımızı yemek için güzel bir yer aramaya başladık. Yiyecekleri Yeşilırmak’ın kıyısında yemeye karar verdik. Sonra oraya gitmek için dar ve patika tarzı bir yol seçtik. Ağaçlar ve tarlaların arasından kısa bir zorlu yolculuk sonrası oraya vardık.

Dar ve Dikenli Yollar

Oraya giderken video da çektik. Kısa kısa ve kalitesiz olduğu için üzgünüm. Maalesef GoPro’muz olmadığı için elimizden bu kadar geldi. 🙂

Yeşilırmak Kenarı - Amasya/Ziyaret Kasabası

Yeşilırmak Kenarı – Amasya/Ziyaret Kasabası

Bu da Tarık’ın çektiği video. Dar ve patika bir yoldu orası. Biraz da eğimli olduğu için insan kendini dağ bisikleti yarışında zannediyordu ve bastım gittim. 🙂 Tarık biraz hayıflanmış videoda. 😛

Yiyecekleri de yedikten sonra güneş yavaştan batmaya başlamıştı. Tekrar Amasya’ya dönüş için yola koyulduk. Yine eski Ziyaret yolunu kullanarak Amasya’ya gelmeyi düşündük.

Ufukta Amasya - Eski Ziyaret Kasabası Yolu

Ufukta Amasya – Eski Ziyaret Kasabası Yolu

Ve yorgun argın Amasya’ya vardık. İçerişehirden köprü vasıtasıyla Şehzadeler Gezi Yoluna geldik. Tarık dondurma ve ben mısır aldım. Biraz dinlendik.

Amasya ve Yeşilırmak

Yorgun halde biz ve Amasya

Sonra geri aynı güzergahtan evlerimize istirahata çekildik.

Gelelim kullandığımız rotanın, yakdığımız kalorinin, kaç km kullandığımızın ayrıntılarına. Bunun için RunKeeper kullandım. Gayet temiz bir iş çıkardı sorunsuz bir şekilde. Rotamda da en ufak bir yanlış yok. GPS sistemi gayet güzel. Verdiğim linkteki ayrıntıları görebilmeniz için RunKeeper üyesi olmanız lazım. Eğer üye değilseniz ayrıntıları yine burada paylaşıyorum sizin için.

RunKeeper ve GPS kaydı : Link (Açılan linkten biked 22.46 kilometers yazan yere tıklayarak rotayı da görebilirsiniz)

KM : 22.46
Yakılan Kalori : 1,732
Harcanan Saat : 04:01:09
Varılan En Yüksek Hız : 32,3 km/saat

Güzel bir doğa turu oldu Tarık ve benim adıma. Tekrar böyle bir etkinlik yapmayı düşünüyoruz. Amasya’da ikamet eden arkadaşlar seve seve katılabilirler benimle iletişime geçip. 🙂 İletişim için buraya tıklayabilirsiniz. Şimdilik hepinize iyi günler! 🙂